Hjemmekontor – corona:

H

Mange der har kontorarbejde arbejder hjemmefra lige nu grundet corona-situationen.

Det har skabt en del udfordringer for nogle som kommer med spændinger i skuldre og nakke.

De typiske årsager er:

For dårlig arbejdsplads nogle sidder måske ved køkkenbordet og arbejder.

At man tænker, hvis jeg holder færre pauser, kan jeg holde tidligere fri

At man holder telefonen op til øret i lang tid

Alt sammen dårligt for kroppen og musklerne

-Køkkenbordet er nok typisk ikke i den rigtige højde for en god arbejdsstilling og måske sidder man også på en for dårlig stol.

-At holde færre pauser for at holde tidligere fri er heller ikke særligt godt for kroppen, da musklerne har brug for at komme ud af de fastlåste ensidige stillinger for at blive iltet på ny og få ny energi og dermed forebygge spændinger og ømhed i musklerne.

-At man holder telefonen op til øret i lang tid ad gangen. Det er meget bedre at have armene fri så skuldrene kan sidde i normal højde og ikke hænger oppe ved øret sammen med telefonen.

-Og husk at hele dit væskeindtag i løbet af dagen ikke bare skal være kaffe – dine muskler vil også takke dig, hvis en stor del af det er vand

-Er skaden sket kan fysiurgisk massagebehandlinger hjælpe dig, men som du kan se er der rigtig meget du selv kan gøre.

Rigtig god arbejdslyst!